Mniejsza sprzedaż napojów i wody
Chłodne lato i podwyżki zaszkodziły napojom. W 2011 r. ich sprzedaż spadła o ponad 3 proc.
– W ubiegłym roku sprzedaż naszych napojów izotonicznych urosła tak, jak zakładaliśmy, o niemal 50 proc. W tym roku tempo wzrostu powinno być takie samo – mówi „Rz" Dominik Doliński, członek zarządu i współwłaściciel firmy Oshee, wicelidera polskiego rynku napojów dla sportowców. Instytut badawczy Nielsen policzył, że w 2011 r. właśnie izotoniki były tymi napojami bezalkoholowymi, których sprzedaż rosła w Polsce najbardziej. Kupiliśmy ich o niemal 36 proc. więcej niż w 2010 r.
Doliński szybki rozwój rynku izotoników tłumaczy coraz większą ofertą tych napojów. Przez lata prym wiodły na nim Coca-Cola z marką Powerade czy Isostar. Rękawicę rzuciło im Oshee, które w ciągu trzech lat zdobyło niemal 30 proc. rynku. Aktywny jest także FoodCare z marką 4Move. – Rosnąca popularność izotoników sprawiła także, że zaczęły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta