Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniejsza sprzedaż napojów i wody

08 lutego 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Miliardy złotych na gaszenie pragnienia
źródło: Rzeczpospolita
Miliardy złotych na gaszenie pragnienia

Chłodne lato i podwyżki zaszkodziły napojom. W 2011 r. ich sprzedaż spadła o ponad 3 proc.

– W ubiegłym roku sprzedaż naszych napojów izotonicznych urosła tak, jak zakładaliśmy, o niemal 50 proc. W tym roku tempo wzrostu powinno być takie samo – mówi „Rz" Dominik Doliński, członek zarządu i współwłaściciel firmy Oshee, wicelidera polskiego rynku napojów dla sportowców. Instytut badawczy Nielsen policzył, że w 2011 r. właśnie izotoniki były tymi napojami bezalkoholowymi, których sprzedaż rosła w Polsce najbardziej. Kupiliśmy ich o niemal 36 proc. więcej niż w 2010 r.

Doliński szybki rozwój rynku izotoników tłumaczy coraz większą ofertą tych napojów. Przez lata prym wiodły na nim Coca-Cola z marką Powerade czy Isostar. Rękawicę rzuciło im Oshee, które w ciągu trzech lat zdobyło niemal 30 proc. rynku. Aktywny jest także FoodCare z marką 4Move. – Rosnąca popularność izotoników sprawiła także, że zaczęły...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9152

Wydanie: 9152

Spis treści

Prawo

Zamów abonament